Pre oblasť

    Upratovanie obytného priestoru a upratovacie služby

    Článok si prečítalo viac ako 1100+ používateľov
    Každý z nás sa musí postarať o svoj príbytok, udržiavať ho čistým a sviežim nielen z estetických dôvodov, ale predovšetkým z dôvodov hygienických a zdravotných. Čistý a uprataný obytný priestor nám umožní stráviť v ňom príjemné chvíle, užívať si a relaxovať po náročnom dni plnom povinností. Avšak práve kvôli toľkému stresu a námahe v práci, dopravným zápcham a všetkému, čo so sebou prináša mestské prostredie, si však mnohí z nás po príchode domov len ťažko vyhrnú rukávy a začnú upratovať.  Dôležité je aj veľké upratovanie, ktoré by sa malo robiť pravidelne, niekoľkokrát do roka, a vyžaduje si väčšiu fyzickú námahu. Ak bývate v rodinnom dome, je tu aj záhrada, ktorá si tiež vyžaduje starostlivosť. Ak nepatríte k tým, ktorí musia všetko robiť osobne, odporúčame vám najať si službu alebo agentúru, ktorá sa týmto typom práce zaoberá a uľahčiť si tak prácu bez toho, aby ste sa vzdali vzácneho voľného času alebo pohodlia vo svojom príbytku.
    Odborný článok 1100
    upratovanie
    Máme 757 realizátorov v oblasti Upratovacie služby:

    1. Upratovanie bytu alebo domu

    Každý sa najradšej vracia do čistého a uprataného príbytku, aj keď, žiaľ, len málokto má možnosť kvôli pracovným povinnostiam udržiavať čistotu pravidelne. Nová doba a nové trendy priniesli organizované poskytovanie upratovacích a čistiacich služieb pre fyzické a právnické osoby a domácnosti, mnohí ich služby využívajú.

    Hoci sú inzeráty zaplavené ponukami na angažovanie poskytovateľov uvedených služieb, nejde len o to komukoľvek zavolať a dohodnúť si príchod za určitú sumu. Rozhodnutie o tom, koho si vybrať, nie je vôbec ľahké ani jednoduché. Nejde len o to, ako si kto robí svoju prácu, ale v prvom rade ide o to, že si treba pustiť k sebe domov neznámeho človeka, ktorému umožňujeme voľný pohyb po našom príbytku. Dilemou každého jednotlivca je dôvera v osobu, ktorá bude vykonávať upratovanie. 

    Upratovať bude osoba, ktorá bude mať prístup do všetkých priestorov v dome a príde do kontaktu s osobnými vecami. Všetky detaily tohto typu by ste si preto mali najskôr zvážiť, zadefinovať a zapísať, aby ste pri rozhovore s potenciálnymi kandidátmi presne vedeli, čo považujete za žiaduce a čo nie.

    2. Upratovanie a poškodenie

    Teda, odporúčame vám, aby ste si urobili zoznam miestností, ktoré chcete, aby najatá osoba alebo ľudia zo servisu, resp. agentúry upratali, a potom rozpísali jednotlivé úlohy v každej miestnosti. Čoho sa smie a čoho nesmie dotýkať, čo smie a čo nesmie premiestňovať, akým spôsobom chcete určité predmety čistiť alebo umývať... Či každý príchod do domu znamená vykonanie všetkých úloh zo zoznamu alebo len niektorých, či práce treba vykonávať podľa určitého poradia a podobne. Kritériá a požiadavky v súvislosti s dodržiavaním hygieny a čistoty sú úplne individuálne, preto radšej nič nenechávajte na náhodu. Na druhej strane, ak sa niečo poškodí, zlomí, zmizne, malo by sa tiež presne určiť – čo v takýchto situáciách robiť a kto to zaplatí. Pre obe strany bude oveľa lepšie vedieť a predvídať všetko ešte pred začiatkom spolupráce.

    3. Výber čistiacich prostriedkov

    Veľmi dôležitou položkou v celej dohode sú čistiace prostriedky. Máte obľúbených výrobcov na udržiavanie hygieny v domácnosti alebo kupujete to, čo nájdete; vyberáte si ekologické, čistiace prostriedky, ktoré neohrozujú vaše zdravie ani životné prostredie, alebo naopak hľadáte tie najsilnejšie a najagresívnejšie čistiace prostriedky dostupné na trhu pre použitie v domácnosti. Nezabudnite sa teda opýtať, či existuje možnosť výberu čistiacich prostriedkov a ktorých, alebo služba uprednostňuje iné čistiace prostriedky, ktoré pri poskytovaní služieb používa, aby štandardy, ktoré dodržiavajú, boli vždy na závideniahodnej úrovni.

    4. Uzavretie zmluvy

    Nakoniec, keď sa dohodnete na všetkých uvedených detailoch, nezostáva nič iné iba podpísať zmluvu a upresniť rozsah poskytovania služieb. Ako často si službu, resp. agentúru najmete (príležitostne, v pravidelných intervaloch alebo podľa potreby) závisí len a len od vás. Ako si poskytovateľ bude účtovať za svoje služby, je vecou jeho spôsobu podnikania. V každom prípade vám radíme hľadať a vybrať si poskytovateľa s dlhoročnými skúsenosťami, overenými referenciami a spokojnými zákazníkmi.

    Odborná rada zo spoločnosti INVECLEAN s.r.o.

    1. Čo znamená jednorazové a čo pravidelné upratovanie?

    Keď ide o jednorazové upratovanie, tu sa zväčša myslí na hĺbkové alebo generálne upratovanie. Pri takomto upratovaní, klientom poskytujeme aj služby "navyše" ako sú: umývanie okien, utieranie zásuviek a vypínačov, umývanie radiátorov, tepovanie atď. Tieto služby, pri bežnom pravidelnom upratovaní robiť netreba. O jednorazové upratovanie majú klienti záujem väčšinou  pri sťahovaní, keď byt alebo dom opúšťaju alebo naopak, keď sa doňho sťahujú. Taktiež tento druh služieb klienti využívajú po prerábkach bytov, domov a kancelárií, alebo raz - dva krát ročne, keď chcú svoje bývanie, prípadne pracovisko upratať do detailov.

    Pravidelné upratovanie je klasické upratovanie raz do týždňa alebo raz - dvakrát do mesiaca na pravidelnej báze, keď ide o domácnosti a menšie firmy. Tieto služby však každodenne využívajú väčšie firmy, kancelárie a prevádzky. Pravidelné upratovanie zahŕňa umytie kúpeľne, toalety, kuchynské linky, vysavánie, umývanie podlahy a utieranie prachu. Vždy sa prispôsobujeme potrebám klienta a záleží na dohode, čo konkrétne bude pravidelné upratovanie obsahovať. Teda, ak napríklad klient žiada pri pravidelnom upratovaní okrem iného aj polievať kvety alebo žehliť, prispôsobíme sa a samozrejme poskytneme všetky potrebné služby.

    2. Koľko dlho trvá upratovanie jedného priemerného domu - dom rozlohy 100 m2?

    Záleží od mnohých faktorov ako napríklad o aký typ upratovania by sa jednalo, čo všetko by upratovanie zahŕňalo, prípadne koľko ľudí bude upratovať atď. Nedá sa to jednoznačne povedať ale ak by išlo napríklad o klasické upratovanie jedným človekom, môže to trvať cca 4 až 5 hodín.

    3. Čo je potrebné aby si zákazník vzal do úvahy pri objednávaní Vaších služieb?

    V prvom rade určite to, že používame ekologické čistiace prostriedky. Žiadne zdravie ohrozujúce chemikálie, čo oceňujú najmä rodičia malých detí ale aj firmy, ktoré začínajú ísť touto ekologickou cestou, za čo sme veľmi vďační a radi. Vo veľkej miere používame recyklovateľné fľaše a tiež čapované čistiace prostriedky, ktorými sa snažíme nevytvárať zbytočný odpad. Reagujeme promptne na objednávky, poskytujeme kvalitné služby a máme dobré ceny.

    Pán Tomáš Chovanec, spoločnosť INVECLEAN s.r.o.

    5. Upratovacie a údržbárske služby – cena

    Koľko stojí upratovanie? Cena upratovacej služby je vo veľkej miere závislá od náročnosti alebo precíznosti čistenia, intervalov čistenia, čistiacich prostriedkov atď. Ceny upratovania sú závislé aj od kraja, v ktorom žijete, vzdialenosti vášho domova od centra mesta a aký druh upratovania potrebujete – či ide o ručné alebo strojové čistenie. Upratovacia hodina začína okolo 10 EUR/h. Podotýkame, že upratovačka potrebuje zvyčajne najmenej 2 hodiny. Z toho môžeme konštatovať, že návšteva upratovačky nás bude stáť minimálne 20 EUR. Cena generálneho upratovania domácnosti je o niečo vyššia. Predovšetkým závisí od plochy, počtu okien, ktoré treba umyť a začína sa od 130 EUR/byt. Generálne upratovanie domu je drahšie a začína od 300 EUR.

    Odborný článok 1100
    Autor: Daibau casopis

    Ako ste využili tieto informácie?


    Hľadáte dobrých realizátorov v oblasti Upratovacie služby?

    Nápady na usporiadanie domu

    Časopis s čerstvými nápadmi a radami našich autorov na usporiadanie Vášho obytného priestoru.

    Máme 757 realizátorov v oblasti Upratovacie služby:

    Bezplatná služba
    Hľadáme v lokalite
    Bez provízií
    Podmienky používania I Politika súkromia I Informácie o cookies I Impressum
    © 2024 Daibau, všetky práva vyhradené